ITIL®
ITIL® - IT Service Management
Rammeværket for at styre den effektive driftsorganisation

ITIL® står for Information Technology Infrastructure Library og er et best practice rammeværk for IT Services. Management, der er udviklet over de seneste 20 år på initiativ af Office of Goverment and Commerce (UK), og i dag udgør en international de facto-standard for IT Services Management.

ITIL dækker alle processer vedr. it-drift og –support – spændende over operationelle, dag til dag-processer, som fx problemhåndtering og –løsning samt softwarekontrol og distribution, til taktiske processer, som fx servicesaftaler og kapacitetsplanlægning. ITIL udgør en ramme, hvor man kan implementere en eller flere processer ad gangen, alt efter virksomhedens behov.

De fleste større danske og internationale driftsorganisationer anvender i dag ITIL. ITIL er relevant for dig hvis du er projektleder og skal kunne effektivt overdrage en IT leverance til drift, eller for dig som arbejder i eller leder en IT driftsafdeling.

ITIL Book
Læs mere om vores uddannelser og akkrediteringer

ITIL er opdateret af flere omgange, og den seneste version er version 3, og benævnt V3. Hos Peak kan vi tilbyde rådgivning og uddannelse:

For mere information
OFFICIELLE SIDER
Bliv ringet op
Har du spørgsmål eller brug for kompetencerådgivning? Indtast dit telefonnummer eller e-mail, så kontakter vi dig snarest muligt.
Selskab :
Navn :

Telefonnummer / E-mail :

Besvar venligst nedenstående spørgsmål for at fortsætte: